reklama
 
 

Aby se děti za Babiše nestyděly, když dá jejich fotky na Facebook

10. 7. 2017
Volby 2013. Volby 2013. | Foto: ČTK
Neuvážené sdílení fotografií s dětmi kritizovali mnohokrát ochránci soukromí, mockrát se připomínalo, že to může být riziko.

Andrej Babiš, lídr politického Facebooku, na své stránce vyhlásil Soutěž o nejlepší fotku s knížkou. Myšleno asi s jeho knížkou "O čem sním, když náhodou spím", i když to z pravidel výslovně nevyplývá. Ale když "Hlavní výhra je jasná: víkend na Čapáku pro rodiče s dětmi", tak se nemá smysl fotit s Danem Brownem ani Aloisem Jiráskem. Jen s Andrejem.

Facebookovou upoutávku korunuje fotografie mimina s výtiskem "O čem sním" u nožiček. "Došlo mi od vás pár úžasných fotek s knížkou, děkuju za ně. Třeba za tuhle. Strašně mě potěšily a teď se vám tady přiznám, že bych jich chtěl víc…" láká AB k soutěžení. Pravidla jsou "jednoduchý jak facka. Sežeňte si knížku v Levných knihách, vyfoťte s knížkou sebe nebo kohokoliv, kdo se vyfotit chce," atd.

Proč se o tom rozepisovat, proč to nenechat na předvolební sociální síti i s tím žoviálním tónem, který političtí marketéři Babišovi tolik závidí? Ať si každý soutěží, jak je libo, selfíčko neselfíčko, ať žije moderní komunikace? 

Protože dávat na Facebook fotky malých dětí je sporné, problematické. A když to navíc nejsou vaše vlastní děti, ještě víc. A když si skrze ně děláte volební kampaň, pak už úplně nejvíc. Je to vkusné? Je to normální?

Pro pořádek - na Facebooku Andreje Babiše obličej dítěte rozostřený není, obrázek jsme upravili v redakci.  

Neuvážené sdílení fotografií s dětmi mockrát kritizovali ochránci soukromí, připomínalo se, že to může být riziko. Mimina se nikdo neptá, nemůže ptát, jestli chce být na Facebooku. Ani na tom Babišově. Ta fotka ale existuje, sdílí se, šíří kyberprostorem, to už nikdo neovlivní a nezastaví. Bude existovat i za měsíc, za rok, za deset let, co my víme kde. Co tomu mimino řekne, až vyroste? Že bylo takhle slavné, že ho viděly tisíce lidí? Nic? Bude rádo? Bude se soudit?

Andrej Babiš a ANO pracují v kampaních s motivem dětí často. Viz billboardy: "Aby tu chtěly žít i naše děti", "Aby i naše děti měly v Evropě šanci", "Věnujte chvilku budoucnosti našich dětí. Pojďte volit".

Heslo "Aby se za nás děti nestyděly" ovšem při pohledu na počin na Facebooku Andreje Babiše dostává nový obsah. Varování zní jinak, než jak bylo myšleno.

autor: Jan Lipold

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama