Libor Stejskal Libor Stejskal, stk | Komentáře
28. 9. 2008 15:50

Blogeři o zveřejňování odposlechů. Nepřehání se to?

Právník a publicisté o odvrácené straně "investigace"
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Poměrně pravidelně unikají do médií policejní odposlechy politiků, současná aféra kolem poslanců ODS Vlastimila Tlustého a Jana Moravy není zdaleka prvním ani posledním případem, kdy se odposlechy zveřejňují.

Jakou roli v tom vlastně hrají novináři? Je správné, že takto tlačí politiky "ke zdi", a ti si příště budou proto dávat větší pozor, co říkají či dělají?

Nebo současná praxe zveřejňování odposlechů skýtá i jistá rizika´, která bychom neměli opomínat?

Právník Tomáš Sokol patří mezi ty, kteří před odposlechy varují.

"Stalo se totiž společenskou normou, že jakákoliv lumpárna je automaticky prominuta, byla-li spáchána ve jménu informování veřejnosti. A informace méně či více zapáchající má veřejnost, anebo její podstatná část, z níž si mne laskavě vyjměte, ze všeho nejraději," píše Sokol.

Ve svém textu pak vysvětluje, jak podle něj mohou být odposlechy zneužity a jaká úskalí zveřejnění jejich přepisů skýtá.

Foto: Aktuálně.cz
Tomáš Sokol:
Odposlechová posvícení a co tak asi může přijít potom
Ještě jednou k šílenství okolo odposlechů

Mediální analytik Milan Šmíd se zamýšlí nad tím, jak zvěřejňuje MF Dnes odposlechy z policejního spisu Krakatice .

"Otázka zní: Proč právě teď, v předvečer senátních a komunálních voleb, se deník MF Dnes aktivně zapojil do vnitrostranického hádání ODS? Jakoby nestačila vířivka, do jejíhož publikování byla podle mého názoru MF Dnes vtlačena samospádem událostí (počátek případu zinscenovala TV Nova, sjezd Zelených zveřejnění urychlil)." ptá se Šmíd.

Foto: Aktuálně.cz
Milan Šmíd:
Téčko Íčko - proč právě teď?

Jaroslav Veis, publicista a poradce senátora Petra Pitharta, míní, že "nejsme svědky žádného střetu idejí a zápasu dobra se zlem. Jsme jen svědky a hlavně konzumenty prosazování různých zájmů: politiky, byznysu, i médií samotných..."

"Politika, v ideální obdobě správa věcí veřejných ku prospěchu obce, se zkrátka ve světě boje o pozornost nutně čím dál víc od původního ideálu vzdaluje a místo toho se přibližuje právě reklamě a marketingu, ba dokonce někdy se s obojím přímo prolíná, čehož jsme v případě seriálu Krakatice právě svědky," píše.

Foto: Aktuálně.cz
Jaroslav Veis:
Oni mají Supermana, my zas Íčko
 

Právě se děje

Další zprávy