stk | Komentáře
13. 9. 2008 11:16

Blogeři se přou: Povedla se ´cukrová´ kampaň na EU?

Janu Zahradilovi se líbí, Jiřímu Pehe ne
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Jak se Vám líbí televizní reklamy, jejichž prostřednictvím vláda propaguje naše nadcházející předsednictví v Evropské unii?

Považujete slogan "Evropě to osladíme" za nepatřičně dvojsmyslný, či podle Vás splnil účel a podařilo se i díky němu zaujmout pozornost široké veřejnosti?

Čtěte více: Koaliční přestřelka o kostku cukru. ODS vadí kritika

Politolog Jiří Pehe  je přesvědčen, že slogan je přinejmenším nešťastný.

"... ze zvoleného hesla také vyčuhuje jakási zvláštní nabubřelost. Zdá se prostě, že přinejmenším tvůrci sloganu mají o Češích a jejich současném významu v Evropě poněkud zbytnělé mínění. Zemi, která jako první z postkomunistické střední Evropy bude předsedat EU, a která se toho má ještě hodně co učit, by možná slušelo trochu více pokory," míní Pehe.

Foto: Aktuálně.cz
Jiří Pehe:
Češi to prý Evropě osladí

Naopak europoslanec za ODS Jan Zahradil má za to, že kritika zvolené vládní eurokampaně odhaluje nedostatek smyslu pro humor a servilnost vůči EU.

"Přiznávám, jsem fanouškem 'cukrového' videoklipu k předsednictví EU. Líbí se mi ten nápad, ty drobné minietudy účinkujících, to lehce sarkastické, poťouchlé heslo. Všechno to navozuje dojem drobné české švejkárny, která přece k české povaze patří," vysvětluje Zahradil.

Foto: Aktuálně.cz
Jan Zahradil:
Cukrový videoklip
 

Právě se děje

Další zprávy