Red DOM | Komentáře
19. 6. 2007 15:44

Jak byste změnili dopravní předpisy vy? Napište nám

Bodový systém a přísnější tresty pro řidiče platí rok
Foto: Jaroslav Jiřička

Debata týdne - Zhruba před rokem začala dopravní policie dávat řidičům k větším pokutám také trestné body. Mrtvých na silnicích ihned po zavedení bodového systému radikálně ubylo, ale po čase si řidiči "zvykli". A opět jezdí riskantně a například ve městech rychleji, než smějí.

Jakou máte s novými dopravními předpisy zkušenost vy? Napište nám, co byste na něm změnili.

Dopravní předpisy se naposledy měnily v úterý. To poslanci odhlasovali novelu, díky níž například už cyklistovi či motoristovi nebude hrozit pokuta až padesát tisíc korun, pokud zraní sám sebe. Nyní bude už pokuktu platit jen v případech, kdy zraní někoho jiného. Novinku musí ještě schválit Senát.

"Myslím, že je šance, aby novela platila od poloviny roku," řekl už před časem poslanec Karel Sehoř z ODS, který se na změně pravidel také podílel.

Zmírňuje se také trest za stání na místě pro invalidy. Dnes hrozí řidiči pokuta pět až deset tisíc korun a navíc ztráta řidičského průkazu na půl roku až rok. Politici se dohodli, že řidič napříště přijde jen o peníze. Řidičský průkaz mu zůstane.

Vedle zmírnění jedněch sankcí se zpřísňují jiné. Především proti motorkářům je zaměřen nový přestupek za jízdu bez poznávací značky nebo značky, která by byla poškozená, zakrytá či jiná, než má vozidlo mít.

Policisté si totiž dlouhodobě stěžují, že někteří motocyklisté jezdí příliš rychle, riskantně předjíždějí a aby se vyhnuli pokutě a trestným bodům, zakryjí si poznávací značku.

Je zásah vlády do silničního zákona dostatečný? Co byste na něm změnili vy? Své konkrétní návrhy posílejte e-mailem do redakce Aktuálně.cz na adresu [email protected], my je zveřejníme a předáme odborníkům  ke zvážení.

    Vaše návrhy zveřejníme, jen pokud připojíte své jméno, město a profesi.

    ______________________________________________________________

    Zde postupně zveřejníme Vaše neanonymní návrhy:

    Dobrý den, stále častěji v Brně vídám mezi  auty na vozovce kola, na kterých cyklista šlape vleže (leží na zádech) a tak těžiště je pod úrovní karoserií osobních automobilů. Některá kola sice mají jakýsi praporek na tyčce, nicméně málokterý řidič si jich všimne,protože mezi auty není vidět.

    Že jde o kolo  nebezpečné je více než jasné. Zajímalo by mě kdo pololil prodej takových kol a možnost provozu na silnicích . Oni také jezdí např, v Holadsku, ale pouze na cyklostezkách. Podle mě jde o hazard cyklistů a i toto by mělo být řešeno nějakou úpravou v zákoně. Děkuji  s pozdravem

    Milan Jedlička, Brno

    Dobrý den, jako řidič autobusu s vámi nemohu souhlasit v tom,že by řidiči profesionálové dělali méně nebo více chyb.Určitě jich dělají méně,jen jsou víc vidět,protože řídí větší auta a pak logicky dochází k větším škodám.

    Jen mě trápí,že na nás každý poukazuje,ale to,jak nám idioti z malých vozidel dělají naschvály,kolik jich udělají a kolika nehodám denně zabráníme,to už nikdo nevidí.

    Profesionálové by měli mít vzhledem k počtu kilometrů a době strávené na silnici několikanásobně větší počet trestných bodů a desetinové pokuty. Co si myslíte o této myšlence?

    Pavel Velický, Praha

    Dobrý den, jmenuji se Richard Stehlíček a jsem řidičem již víc jak 20 let a dlouhodobě jsem řídil auta v NSR, Itálii a Švýcarsku.

    Ohledně trestání řidičů za přestupky v Praze: chcete li mít minimální či žádnou nehodovost v Praze, nelze přestupky řešit trestáním  - body, pokuty atd. Náprava je v opětovném přeškolení řidičů, tedy ti co spáchali dopravní přestupek, budou povinni do určitého termínu u státní komise-policejní ( nemám představu o názvu) složit zkoušku z té části ve které dopravní přestupek spáchali. Neučiní li v zákonem daném termínu, policie ( či jiný státní orgán, je to otázka admin.systému) odejme ŘP na určitou dobu + pokuta.

    Dále je možné nastavovat další postižení, nepřistoupí li řidič ke krokům jemu zákonem předepsané.

    Ještě ohledně nedodržování zákonem předepsané rychlosti v Praze. Zde je mnoho schopných řidičů a také méně schopných. Tím že ti méně schopní svou nesprávnou analýzou situace či nezodpovědností vůči ostatním řidičům zpomalují provoz ( např. příliš pomalou jízdou, nesprávné používání či nepoužívání směrovek, nemluvě o blokování nesprávným se řazením v jízdním pruhu, na křižovatkách atd.), ti schopní a více zodpovědní jsou neustále zpomalováni.

    Bodový systém za přestupky ty méně schopné ještě zpomalil - oni mají strach i z toho, že vidí policejní auto stát u křižovatky a ihned auto zpomalují. Myslím, že tím že došlo ke zvýšení omezené rychlosti v některých úsecích v Praze a instalace radarů je užitečná skutečnost pro dopravní provoz. Jsem rád, že se mohu vyjádřit a jsem otevřený k jakékoliv širší diskuzi.

    Richard Stehlíček

     

    Každý zákon, ať již nový nebo upravený  musí mít logiku a propotcionalitu.Zákon musí mít formu obecně akceptované úmluvy.Né protlačení názoru nějaké skupiny. U nás je to politický kalkul a radot, že někdo někoho ve sněmovně převálcoval.Pak většina zákonů dopadne tak jak dopadají, Legislativní zmetky.Silniční zákon je toho zářným příkladem.

    Uveďme několik příkladů:
    - Rychlostní limity jsou určovány ne na základě technických parametrů
    - 3x si nezapnout pás při přejíždění na parkovišti  se rovná zabití čllověka v opilosti
    - jezdím 33 let a nikdy jsem se ještš nesetkal s postihem totálního piráta silnic za jednu cestu
    do Prahy mne předjelo 8 aut vpravo a to jsem nejel nikdy pod 130 a nikoho jsem nebrzdil
    - obrovské pokuty vedou chudé řidiče k vystrašené přemrštěně opatrné jízdě
    - 50 km rychlost na někretých usecích průjezdů a obchvatů je absolutní nesmysl
    - v obci Nesovice je na 2km snad 50 dopravních značek
    - nikdo se nestará o technický stav vozovek a zejména odstraňování nebezpečných míst
    - můj názor 50% nehod má souvislost se špatným technickým stavem nebo možným technickým opatřením, které se neudělalo.
    - když je třeba splnit plán postaví se radar na předem jasné místo a vybírá se do splnění atd.

    Uvedu příklad technoktarického postupu:

    Ve Zlíně je křižovatka se STOP . Umístění značky je krajně problematické. My si myslíme, že je tam proto, aby byly kdykoliv vybratelné pokuty.Vybraly se tam už statisíce a nic.Návrh řešení -  za vybrané peníze upravit křižovatku tak, aby tam STOP nemusel být a policisté mohou být jinde.Jak prosté.

    S pozdravem Tomášek, Zlín

     

    Dobrý den, navrhuji aby pokud nebude oznámen (ne vyřešen) přestupek do tří dnů bude možné udělit pouze pokutu a ne ještě body. Jedná se o problém automatických radarů. Tím se vyřeší že se nemůže nikdo vybodovat když mu přijde po půl roce deset přestupků. Ovšem pokutu za těch deset přestupků zaplatí.

    S pozdravem Pavel Cihelka

    Jezdím už více než 20 let a ročně najezdím okolo 40000 km, takže si myslím, že nějaké ty zkušenosti už mám. Na začátku chci předeslat, že bodový systém považuji za dobrý a potřebný, i když se tam objevilo, jak už je v našich krajích zvykem, několik věcí, které má na svědomí naše zřejmě vrozená vlastnost - být papežštější než papež.

    Projevuje se to zavedením nesmyslných předpisů, jako je např.celoroční svícení, a  v přílišném důrazu na sankce na úkor lidského přístupu. Dám příklad.Loni v létě jsme byli na dovolené ve Valencii. Zaparkoval jsem auto na místě s parkovacími hodinami, koupil si stání na 3 hodiny a vyrazili jsme do města.

    Jenže jsme zabloudili a nenašli auto včas, takže na nás čekalo za stěračem oznámení o přestupku. Večer jsem to ukázal dceři, aby mi to přeložila. Mám prý zaplatit 120 Euro pokutu, a když to zaplatím do měsíce, dostanu 30% slevu! A pak spousta výhrůžek atd. Pak jsme si ale všimli ještě takové malé obálčičky, kde byla napsána překvapující informace, že když doplatím v tom automatu chybějící parkovné a vhodím parkovací lístečky v té obálčičce do toho automatu, považuje se věc za vyřízenou! Není to úplně jiný přístup než u nás, kde vás prostě pokuta nemine?

    Za naprosto nadbytečné považuji v našich zeměpisných šířkách celoroční svícení. V plné nahotě se to ukázalo také při mé loňské cestě ze Španělska přes Francii a Německo domů. Nikde se totiž přes den nesvítí, a pak člověk za jasného letního počasí přijede do Čech, a najednou se svítit musí. Skutečně nechápu, proč se mám se dívat na odlesk slunce od aut a navíc ještě do nesmyslně rozsvícených světel!

    Na statistice nehodovosti a počtu mrtvých je jasně vidět, že to nemá žádný pozitivní vliv, dokonce tvrdím, že svícení za dne je kontraproduktivní, a to z několika důvodů. Předně není pravda, že se lépe odhaduje vzdálenost, a zejména rychlost svítícího vozidla. Oči se totiž přirozeně zaměří na svítící body a příliš nevnímají samotné vozidlo. Navíc dochází k rozptylu světla vlivem nečistot na reflektorech a sklech, čímž je vnímání světelného bodu dále znehodnoceno. Mimochodem za jasných slunečních dnů kolikrát ani není poznat, zda auto svítí! Podobně je to se zhoršeným vnímáním rozsvícení brzdových světel, zejména u aut se sdruženými svítilnami.

    Samostatnou kapitolou jsou módní průzračná světla, což je možná esteticky zajímavé, ale prakticky dost nebezpečné, protože za jasných slunečních dnů je dost problém poznat, zda jsou ta světla rozsvícena, nebo zda auto bliká! Ještě před zavedením povinného svícení jsem předpovídal prudký nárůst těžkých dopravních nehod zejména při předjíždění a tzv. nedání přednosti v jízdě. Policejní statistiky mi, bohužel, dávají za pravdu.

    P.S.A ještě něco mě ve Valencii zaujalo: za 14 dní jsem tam nepotkal žádnou dopravní nehodu! A to při hustotě provozu, o jaké se nám tady ani nezdá, desetiproudých kruhových objezdech bez vyznačených pruhů, občas i se semaforem uprostřed atd.! To v Praze při cestě z Modřan na Kačerov (asi 7 km) kolikrát potkám i tři nehody. Čímpak to asi bude? Aha, už asi vím! Ve Valencii jsem totiž za celou tu dobu nepotkal ani jednoho Čecha!

    J. Kvasnica, programátor

    Myslím, že bodový systém nic nezměnil, ti co jezdili tak, že porušovali kopr. předpisy, ti opět tak jezdí. Vysoké pokuty jsou namířeny proti chudobnější část naší společnosti. Jak může důchodce, nebo řidič, který vydělává 10 až 15000 zaplatit 50000 pokutu.

    Ten, který je majetný, ten stejně porušuje předpisy, protože na to má. Zrušil bych body i nesmyslné pokuty, ze kterých chtěla ČSSD  čerpat chybějící peníze do statní kasy.Vrátil bych se  do doby, kdy se kupon řidického průkazu štípal. Nedával bych nesmyslně vysoké pokuty ale při opakování přestupku by soud odebíral řid. oprávnění.

    Vysoké pokuty za špatné parkování jsou nesmyslné, protože nikoho se tím neohrožuje, ale nedáni přednosti, nadměrná rychlost a hlavně alkohol, bach trestal velice přísně. Alkohol bych považoval jako úmyslné zabití. 

    Reinhold Josiek

    Vážení,naprosto nechápu,že pokud máme v naší zemi svobodu,jak je tedy vůbec možné,že vznikl nebo ještě lépe,kdo umožnil vzniknout tak neuvěřitelnému zákonu,jako jsou body k pokutám.

    Jsem řidičem již 32.let,nejprve řidičem z povolání a dnes již jen soukromých vozidel,ale to,co zákonodárci vytvořili bez názoru lidí,žijících v naší krásné zemi je mírně řečeno trestuhodné. Dle mne se každý soudný člověk,než pustí mezi občany nějaký druh represe,musí nebo by měl zamyslet nad následky takových rozhodnutí a dnes je již naprosto jasné,že se nešťastný bodový systém absolutně,ale skutečně absolutně vymyká všemu,co měl údajně dokázat.

    Ti,jež bodový systém přivedli na svět,si evidentně vůbec neuvědomili,že díky takto pochybným rozhodnutím "šponují" již tak dost našponovaný národ.Kdo si takovýto nesmysl vezme na zodpovědnost,až lidem,kteří si díky tomuto nesmyslu vyzkouší,co to je,být díky něčí zlovůli bez řidičského oprávnění?Samozřejmě celý sankční systém platící jen pro část lidí a další a další následky?

    Začneme už jednou v naší krásné České republice rozhodovat a vést zemi a zákony tak,aby nám všem dokázali pomoci,než nám všem ubližovat,prosím?

    S úctou Vám přeji hodně kladných,ovšem perspektivních návrhů,postavených však tak,ať nám všem,kteří léta jezdíme,dokáží posloužit a naši dopravu posunout kupředu,ne již jednou pro vždy,opět zpět!

    Josef Svozil, Zlín

     Nemyslím si, že bychom takovíto zákon nepotřebovali, ale je to jako kdyby někdo vydal pravidla pro intergalaktické lety a vy létali s papírovým drakem na poli.. Tento zákon předběhl naše silnice minimálně o 50 let. Vybudujte čtyřproudé komunikace křížem krážem republikou a 90% řidičů bude jezdit naprosto podle předpisů, protože když nebudou muset při průjezdu Prahou a jinými městy ČR čekat v zácpě 2 hodiny potom nemusejí "letět" 200 km/h aby přijeli jen o hodinu později tam kam potřebují.


    Petr Novotný, vnitrostátní řidič nad 3,5t (CE)

    A) Výši pokut stanovit % ze mzdy
    B) Uzákonit min odstup 2sekundy. Tento odstup měřit na mýtných branách a při průjezdem měřenými úseky. Vybavit policii přenosným zařízením na měření odstupů.
    C) Přidat do zákona formulaci o dávaní znamení o změně směru jízdy při přejíždění z pruhu do pruhu a to pro kamion min 5sekund, vozidla do 3,5t min. "trojkblik" a to vždy PŘED přejetím čáry oddělující pruhy.
    D) Vydat novou normu pro navrhování výškových a směrových oblouků (dle soudobých vozidel). Přepočítat návrhové rychlosti podle nové normy a stanovit nové limity pro dálnice a rychlostní komunikace.
    E) Uzákonit nové nařízení, že veškeré komunikace  musí být navrženy dle zásad zklidňování dopravy.
    F) Zrušit kamióny na dálnicích,rychlostních komunikacích a 1.tř v pátek odpoledne, neděli večer a vybrané svátky
    G) Znovu otevřít odpočívadla, která byla před několika lety uzavřena s odůvodněním, že díky husté síti čerpacích stanic nejsou třeba.

    Roman Čejka, stavbyvedoucí

     Dobrý den, vážně nechápu proč se zase ruší odebrání řidičáku za stání na místě pro invalidy, je vidět, že zbohatlíci tlačí protože se jim nechce udělat o pár kroků víc, myslím si, že každý kdo brání invalidům parkovat na jejich místě by měl přijít o papíry bez jakékoli diskuse, tak jako když někdo překračuje povolenou rychlost o mnoho měl by o papíry přijít taky znam člověka který jezdí pravidelně po dálnici přes 200 a dostal max 5000 pokutu což je pro něho jen výsměch. celej ten váš bodovej systém je dělanej jen na to aby poškozoval lidi kteří občas udělají chybu, ale nemají moc peněz ale na skutečný piráty silnic neplatí!!! proč??? protože stojí za hovno jako celá naše zkorumpovaná vláda i policie!!!

    Rudolf Vokáč

    Vážení, je toho více, co by bylo třeba změnit. Třeba celoroční svícení i v obci.
    Nevím, proč svítit v obci, když se jezdí do 50 km/hod., mnozí z nás jezdí na krátké  vzdálenosti, neustále se startuje, svítí se i za plného slunce, k tomu klimatizace - roste spotřeba paliva atd.atd. Některé země to tak mají. Bylo by zajímavé zjistit, spočítat, kolik tepla ze svítících reflektorů z celé Evropy jde do ovzduší.

    Dále si myslím, že mnozí řidiči ale i odborníci  podvědomě v celoročním svícení - že jsou dobře vidět - vidí automaticky bezpečnější jízdu, ale to se mýlí.  Statistiky jsou toho důkazem.Je třeba si uvědomit, že chování na silnici je především o morálce. O slušnosti, o ohleduplnosti, o úctě jednoho k druhému, atd.atd....Je to pouze obraz morálky společnosti a nic na tom nezmění tisíce nesmyslných vyhlášek, nařízeních ani vysokých pokut, které jsou kolikrát degradovány jejich absurditou.

    Vím o čem píši. Byl jsem učitelem v Autoškole, 10 let jsem jezdil kamionem po celé Evropě, jízda autem a bezpečnost na silnici je můj koníček stále, ale co se děje nyní na silnicích ??? - Někdy hotový horor !!! Vím, že tímto příspěvkem nic nezměním, ale někdy to člověku nedá.

    S pozdravem K. Zeman, Písek

    Stejně jako minule těžké testy s možností více správných odpovědí a slovíčkařením ani bodový systém nepřispívá k bezpečnému provozu a proto jej navrhuji stejně jako výše zmíněné testy ne měnit ale zrušit.

    Radim Květák, hasič

    Dobrý den, ač nejsem řidičem dlouho, pouhých 10let a ročně najezdím něco kolem 50 000km po naší republice, tak při každé cestě autem mě doprava  přivede do stavu nějaké situace kterou jsem ještě nezažil. Jsem zastánce názoru že by dopravní policie měla být co do rozsahu několikrát větší, ale ne v kancelářích na přestupcích, ale na silnicích !! A měla by být i preventivní složkou ne je represivní.

    Nevím kdo ale ten orgán který má na starosti umisťování značek by měl projít úplnou reorganizaci protože se domnívám že tam není nikdo kompetentní, u nás v Brně jsou některá místa tak nedostatečně značeny, že to hraničí s myšlenkou podat na tento orgán trestní oznámení ve smyslu obecného ohrožení!

    A ještě jednu myšlenku, někdo by se mohl zamyslet o značení, nejen omezovat rychlost , nebo doporučovat, ale na některých místech by bylo vhodné přikázat rychlost, protože omezovací rychlost  40, nebo 60, znamená jet nejvýše danou rychlostí a ne jak je častým jevem v 50 jedeme 40 a 60  50atd. 

    Díky a s pozdravem Marek Slanina , Brno, projektant

    Dobrý den, moje reakce je již i na některé dopisy účastníků diskuse.
    1) Jezdím od r. 1989 - ročně mezi 55 tis. - 75 tis. km, převážně po silnicích v ČR, nejsem ten tzv. profesionální řidič, jsem manažer (ka) :-)
    2) Silnice v ČR, tj. jejich technický stav, dálniční síť, atd. absolutně neodpovídají provozu na nich. A teď nechci nadávat na kamioňáky. Jsme a budeme tranzitní zemí (podívejte se na mapu)! Bodový systém tuto situaci neřeší, neboť ani ty peníze vybrané z pokut nejdou do silniční infrastuktury. Jezdit denně po českých silnicích je skutečný horror. Žádná vláda (socani, tupolánci, ....) se tomuto tématu vážně nevěnuje, ačkoliv řidiči jsou voliči!
    3) Absolutně souhlasím s názorem, že ten kdo jezdí pouze sem tam o víkednu, o body zřejmě nepřijde. Dále souhlasím s tím, že pokud nedostanete oznámení o přestupku do 3 dnů, nechť se nestrhávají body. Protože kde je ten výchovný efekt, když se po roce strhne za 6 přestupků 12 bodů najdenou?
    4) Profesionální řidiči se dělí do podobných kategorií jako jiní řidiči, pouze s tím rozdílem, že tam nejsou důchodci a kloboučníci. Mnohé řidiče autobusů považuji za masové vrahy, především ty od Student Agency (trasa K. Vary - Praha, Praha - Brno). Tuto znalost jsem načerpala jak zvenčí, tak zevniř autobusu. U mnohých profesionálních řidičů po určité době nastává otrlost a myslí, si že jsou pancéřovaní. Neoznačují kamiony/autobusy, pokud je odstaví, pobíhají kolem odstavených vozidel bez výstražné vesty, a to i v noci. Vyskakují ze svých vozidel rovnou pod kola projížděcích aut, řídí v pantoflích, atd, atd. Nicméně chci té  většině kamioňáků/autobusáků poděkovat za to, že se chovají slušně a že to vůbec dělají. Já bych se tím živit nechtěla.
    5) Mnohé značení na silnicích je nedomyšlené - v mnohých obcích projíždět 50 km/h je totální stupidita! Mnohdy přerušovaná čára v úsecích s nepřehlednými horizonty a zatáčkami je totální hazard! Proboha kdo tohle všechno schvaluje a dělá?
    6) Souhlasím s tím, že 50 % nehod je způsobeno stavem silnice, ale je vždycky jednodušší pro policii říci, že jste nepředvídal nebo nepřizpůsobil rychlost povaze a bla bla bla .... a ještě řidiči za to vypálit pokutu! A to mnozí řidiči ani neví, že když je někdo shodí ze silnice, tak za to, že se čelně nesrazili, budou po zásluze potrestáni - viz věta předchozí.
    7) Celoroční svícení považuji za dobrou věc. Mnohá auta totiž jinak na silnici ani neuvidíte, zvláště pak ty, která mají metalické laky v odstínech šedé a stříbrné - doporučuji, ať si to každý sám vyzkouší, jak to vypadá, když jede proti sluníčku. Zvláště pak doporučuji jet kolem 19:00 hod. na západ, zkuste tu karlovarskou silnici od Prahy, a hezky si to užijte!
    8) Mám najeto hodně po celé západní Evropě. Neexistuje žádná zapadní země, kde se dá úroveň dopravy / úroveň silnic srovnávat s námi. Hůř už je na tom snad jen Polsko, Ukrajina, Rusko .... Ale to zase není západ, že?
    9) Ke všem řidičům se apriori přistupuje jako k odsouzeným vrahům. Presumpce neviny neexistuje. Náš stát má všechny řidiče za zločince (ano, i ty víkendové!), a tak se k nim také chová. Navíc řidiči jsou nutní k tomu, aby pumpovali peníze do státních a obecních rozpočtů. Takto vycucané peníze nejdou do obnovy silnic, ba ani na prevenci, viz bod. 2)
    10) Pokud my řidiči nebudeme aktivněji vystupovat proti přihlouplým zákonům vyčůraných poslanců (jednozjaké strany), nebudeme vyžadovat lepší silniční síť, nezměníme nic. Kolik z nás se živí tím, že jsme za volantem? Kolik z nás bude bez ŘP bez práce? A když budeme bez práce, kdo bude za nás cpát peníze v rámci daní, odvodů a "pojištění" do státního rozpočtu? 

    Zdraví Soňa Langová, Praha

    Povinnost informovat řidiče o odebrání bodů za přestupek.!!!!!!

    Milan Sova ,Brno

    Dobrý den, každý průměrně inteligentní člověk ví, že změna špatného systému ( a systém silniční dopravy byl a je u nás špatný) se musí dělat z několika směrů. Represe může být jeden z nich, ne však ten hlavní a jediný a to, bohužel, je u nového silničního zákona. Nemyslím, že čeští řidiči jsou horší nebo lepší, než v okolních státech, ale jsou neukáznění a hlavně neumějí dobře jezdit. V tom se asi shodnu se všemi stranami. Jak tedy může někdo uvažovat, a bohužel jsou to i šéfové policie, že represe naučí a nebo ukázní řidiče? Vždyť to je logický nesmysl.

    Domnívám se, že více, než extrémní pokuty a nebo ztráta řidičského průkazu , by zapůsobilo povinné celodenní školení při opakovaném závažném dopravním přestupku. Vůbec není vedena žádná reklamní kampaň pro větší bezpečnost silničního provozu. Na příklad, proč není na začátku každé obce bilboard s výrazným upozornění na dodržení 50 km rychlosti a podobně. Dále je nutné vyřadit nesmysly ze silničního zákona, jako jsou obrovské tresty za telefonování za jízdy. Pokud nezakážeme kouření, jedění a pití za jízdy, nezakazujme ani telefonování, nerozptyluje více, než ostatní vyjmenované činnosti. Řešme problematické křižovatky kruhovými objezdy, zrušme nesmyslné zákazy, které nikdo nedodržuje. Jako příklad mohu uvést naši D1, kde na úseku z Prahy do Brna jsem napočítal 12 nesmyslných značek omezení rychlosti, naproti tomu chybělo 7 značek konce omezení rychlosti a dvou místech byly značky souběhu do jednoho pruhu bez omezení rychlosti.

    Tento celkový nepořádek a nesouměrnost vede k tomu, že řidiči považují zákon za nesmyslný a o nesmysly nikdo rozumný nedbá. Přidáme-li k tomu zběsilé jízdy policejního presidenta a prasácké způsoby jízdy policistů s veřejnými činiteli, je stav na sinicích odpovídající realitě. Změňme represi z 80% na výchovu a výsledky se dostaví. Vždyť dnes i ti řidiči, kteří úzkostlivě dodržují rychlost prudkým bržděním při náhodném překročení rychlosti o pár km, často jsou příčinou nehod.

    Josef Lancingr

    Dobrý den, jezdím hodně,ale pokud bych chtěla dodržovat přepisy, tak si musím zvýšit životní pojistku. Když vás na sedmdesátce předjíždí kamiony, když před dědinou začnete brzdit, abyste dodržela rychlost a sledujete jestli ten za vámi to také ubrzdí a nebo prosviští kolem, tak  si říkám jestli není chyba ve mně, že chci dodržovat předpisy a přitom vlastně ohrožuji paradoxně nejvíce sebe.

     

    S.Zabloudilová

     

    Právě se děje

    před 32 minutami

    Vaclík se po pauze do španělské ligy vrátil prohrou v Elche

    Fotbalisté Sevilly s Tomášem Vaclíkem, který ve španělské lize chytal po více než třech měsících, prohráli utkání 26. kola na hřišti sestupem ohroženého Elche 1:2. Vaclík se dostal do branky na úkor Maročana Bunúa, který chyběl kvůli zranění prstu.

    Vaclík dostal příležitost už ve středeční odvetě semifinále Španělského poháru proti Barceloně (0:3 po prodl.). V Elche poprvé kapituloval v 70. minutě, kdy ho obstřelil Raúl Guti. O šest minut později jednatřicetiletý brankář sledoval po křížné hlavičce Guida Carilla míč směřující od tyče do branky a vyrazil ho až zpoza čáry. Hosté snížili až na prahu nastaveného času, prosadil se Luuk de Jong.

    Sevilla nezažívá dobré období. Na Barcelonu nestačila ani před týdnem v lize, úvodní duel osmifinále Ligy mistrů doma s Dortmundem také prohrála. Z posledních pěti soutěžních duelů zvládla jen ligový zápas v Pamploně (2:0). Elche se díky třem bodům dostalo přinejmenším dočasně ze zóny sestupu.

    Zdroj: ČTK
    Další zprávy