Zdeněk Mihalco, mih | Komentáře
6. 3. 2009 14:20

Semknutí světa? Ponaučení? Blogeři hledají výhody krize

Může světová finanční krize přinášet i pozitiva?
Foto: Aktuálně.cz

Celosvětová finanční krize vede ve většině částí světa k nárůstu nezaměstnanosti a zastavení růstu životní úrovně. Miliony lidí se mohou ocitnout v chudobě. Má však v sobě krize i skryté výhody? Může vést ke změně myšlení či životních priorit?

Výhody finanční krize ve svých textech hledají blogeři Aktuálně.cz.

Čtěte: Krize může udělat z Česka moderní zemi, říká Liška

Výkonný ředitel Greenpeace Czech Republic Jiří Tutter tvrdí, že současná ekonomická krize je příležitostí pro řešení krize klimatické.

"Rozběhnutí mnoha zelených investic je v porovnání s jinými velmi rychlé. Například zvyšování energetické účinnosti cestou zateplování budov lze v podstatě zahájit ihned a to bez jakýchkoli velkých administrativních překážek, změn územních plánů, nutnosti sdružovat ohromné finanční zdroje apod."

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte celý text: Ekonomická krize - šance řešit krizi klimatickou

Člen vládního protikrizového týmu NERV, ekonom Tomáš Sedláček, ve svém blogu na Aktuálně.cz uvádí několik výhod současné krize. Jedna z nich je podle něj například v tom, "že postihla téměř celou naši západní civilizaci - nutí nás totiž ke společnému postoji proti společnému nepříteli".

"Podobně jako v případě Pearl Harboru dala i tato finanční krize svět dohromady. Není většího semknutí než v nouzi a například o Evropě se už dlouho říkalo, jakou má smůlu, že nemá vnějšího nepřítele," napsal Tomáš Sedláček.

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte celý text: O krizové filozofii

Další bloger a ekonom Raiffeisenbank Aleš Michl ve svém blogu upozorňuje, že by ekonomové v současné krizi a v událostech, které jí předcházely, měli hledat ponaučení.

"…vlastně i krize klidně mohou být důvodem k opatrné oslavě. Dříve či později prostě každá bublina splaskne. Náš systém ve své podstatě potřebuje šok k tomu, aby se zlepšoval," myslí si Aleš Michl.

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte celý text: Díky za každou novou krizi

Zakladatelka několika nevládních společností Jana Hradilková se zamýšlí nad mocí marketingu a možném "léku a pomocí" současné světové krize.

"Změní se rytmus života? Přehodí se alespoň na chvilku marketingová výhybka do sfér skutečného skutečna? Dojde snad dokonce na překopání některých hodnot žití vezdejšího? …. nelze mi jinak, než si zrovna juchnout - vítej a konej, ctěná Krize!"

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte celý text: Krize jako postapokalyptikum

Projděte si texty dalších blogerů Aktuálně.cz, kteří píší o finanční krizi. Zapojit se můžete do diskusí čtenářů: 

Foto: Aktuálně.cz
Hana Brixi ze Světové banky
Foto: Aktuálně.cz
Profesor Milan Zelený
Foto: Aktuálně.cz
Analytik Robert Miller
Foto: Aktuálně.cz
Bývalý ministr Jiří Rusnok
Foto: Aktuálně.cz
Bývalý ministr Bohuslav Sobotka
Foto: Aktuálně.cz
Člen týmu NERV Pavel Kohout 
Foto: Aktuálně.cz
Ekonom Jan Švejnar
Foto: Aktuálně.cz
Bývalý místopředseda vlády Jiří Havel
Foto: Aktuálně.cz
Ekonom Daniel Münich
 

Právě se děje

Další zprávy