Jan Lipold Jan Lipold | Názory
1. 9. 2011 17:40

Praha - Plzeň za 32 minut. Povinně. S poslancem, i bez

Zprávy o páté ze světa automobilů a Václava Klause
Závody kamionů. S nákladem by to ale bylo zajímavější.
Závody kamionů. S nákladem by to ale bylo zajímavější. | Foto: Martin Straka, týdeník Sedmička

V noci na pátek se kamiony vrátily na pražskou Jižní spojku. Jen o nocích, aby měli klidnější spánek obyvatelé Spořilova, přes který teď těžké náklaďáky jezdí. Ze všech nejvíc se ale uleví majitelům kamionů, protože na Jižní spojce nebudou platit žádné mýtné. Proto předpokládáme, že noční provoz bude vydatný.

Takže, po roce shrnuto: Za cenu 1,38 miliardy korun za 1 kilometr máme postavený Pražský okruh. Kamiony si to ale dál můžou střihnout přes město, což je i kratší, i zadarmo. O smog, hluk a nebezpečí podělí se Spořilov a Braník s Krčí (dost bylo poezie).

Mezi nudícími se řidiči se ujala nová kratochvíle - závodit s časem, který jim na stanovenou trasu předpovídá jejich navigace, informoval iDnes.cz.

Kdo nemá navigaci, může ovšem závodit taky, stačí si třeba všimnout, že vám ukazatel sděluje „Plzeň 32 minut". To je kousek za Prahou docela výzva, ne? Plus mínus 60 kilometrů se dálnicí za půl hodiny jistě ujet dá - ale taková cedule k tomu šoféry vyloženě nutí. Dá se to udělat za 32 - tak to udělejte. Kdo nestíhá, měl by se nad sebou zamyslet.

Proč ten kvalt? Co je špatného na tom, jet v pravém pruhu 110? Být u Plzně za 40, místo za 32? Odolat nutkání na to šlápnout?

Čili, proč je na té ceduli jen "kvalifikační limit", a ne třeba rozpětí 32 - 40? Protože normální je spěchat, myslí si někdo.

Stopněte si svého poslance.
Stopněte si svého poslance. | Foto: Ludvík Hradilek

Petr Gazdík (TOP 09), Lenka Andrýsová (VV) a prý i někteří další poslanci se zapojili do projektu Politici nabízejí spolujízdu. Jde o součást po internetu organizovaného autostopu, což je bohulibá věc.

Když vás ale naloží poslanec, který fasuje na benzín průměrně 28 tisíc erárních korun měsíčně před zdaněním, ze kterých nemusí vyúčtovat ani desetník, tak to je teprve rajc. A klika.

Ještě jednou: Je to pořád lepší, než kdyby Gazdík a Andrýsová jezdili za naše peníze sami. (Takže vyjmenovat by zasloužilo spíš těch 198 ostatních poslanců.) 

Bystrý pozorovatel Václav Klaus doporučil, aby se Řekové svobodně rozhodli, jestli chtějí „víc sedět ve stínu pod cypřiši a popíjet si ouzo, anebo víc pracovat."

Někdo možná usoudí, že prezident opět zabodoval a rozbil okovy politické korektnosti. My ve Zprávách o páté si ale myslíme, že vykládat takové věci je jednoduše neomalenost, když je někdo prezident, že. Vůbec se nedivíme, že se premiér Papandreu urazil.

A jaké klišé o Češích byste chtěli slyšet vy?

Prezident se na nádraží prohýbá pod tíhou kytice.
Prezident se na nádraží prohýbá pod tíhou kytice. | Foto: Renata Nováková

Jak se to s údajnou řeckou leností má ve skutečnosti, vysvětlil v blogu ekonom Aleš Chmelař.

Prezident přijel na začátek školního roku Pendolinem do Ostravy a na peróně dostal kytici z bílých lilií a orchidejí (viz snímek).

To je naprosto v pořádku, vítat hlavu státu se sluší - ale ta kytka opravdu nemusela vážit čtrnáct a půl kila. To už je na naši křehkou demokracii příliš.

 

 

Právě se děje

před 5 hodinami

Pekhartův gól rozhodl o výhře fotbalistů Legie v Poznani

Český útočník Tomáš Pekhart skóroval v prvním kole polské ligy po koronavirové pauze a zařídil fotbalistům Legie Varšava výhru 1:0 v Poznani. Vedoucí celek tabulky díky jeho gólu ze 17. minuty udržel osmibodový náskok před gliwickými obhájci titulu.

Bývalý reprezentant Pekhart se v Ekstraklase trefil po únorovém přestupu z Las Palmas podruhé. Čtyři dny po 31. narozeninách snadno doklepl do opuštěné branky míč, který se k němu snesl po nedorozumění domácího gólmana se spoluhráči.

Zdroj: ČTK
Další zprávy