Jan Lipold Jan Lipold | Názory
15. 2. 2010 16:45

Zprávy o páté: Proč budou šťastní Dánové volit Paroubka

Fotografická databanka poodhalila vykonstruovanou tvář kampaně

Všichni ti šťastní voliči, co stojí za Jiřím Paroubkem na billboardech Bojuji za vaše důchody, pocházejí z mezinárodní fotobanky hezkých lidí a nafotil je Dán Yuri Arcurs. Deník Blesk typy za Paroubkem objevil pod hesly jako "portrét moderního úředníka", "mladý chlapec smějící se s přáteli" nebo "skupinka mladých byznysmenů".

A skutečně. Zkusili jsme to také a to, co v Lidovém domě zhruba sháněli, jsme našli třeba jako "group of successful smiling business people". Kdežto když v té databance zadáte "social democrats", vypadne vám jen pár pro billboardy zcela nepoužitelných snímků, jako například vlajky NDR a KLDR.

Klíčová slova: girl, dog, happy
Klíčová slova: girl, dog, happy | Foto: Ludvík Hradilek

Billboardoví komparsisti jsou v kurzu už několik sezón a odleva doprava (Je přece správné…, Dobrý den je, když… a další díla). Tohle je zřejmě první případ, kdy se statisty podařilo přibližně identifikovat. V Dánsku. Takže stojí za to připomenout, že Dánové chodí do důchodu v 67 letech. A protože platí nižší povinné sociální pojištění a víc si spoří na důchod sami, jejich státní penze jsou ze zemí OECD vůbec nejnižší.

Čili, ten billboard nelže! Dánové bojovníka za své důchody opravdu potřebují a my věříme, že si ho po úspěšné kampani rádi zvolí.

Nová makroekonomická čísla ukázala, že ani Vánoce nebyly to, co jindy. Češi neutrácejí, respektive utrácejí rozumněji, šetří, málo spotřebovávají, což se ale z pohledu ekonomiky překládá jako ŠPATNÁ zpráva (spotřeba domácností zatím „drží ekonomiku"). Jak už jsme ve Zprávách o páté varovali: Jestli se lidi začnou chovat zodpovědně, národní hospodářství to co nevidět položí.  

Čtěte také: Zprávy o páté, archiv vydání

Zlatou medaili Martiny Sáblíkové si pod titulkem První zlato pro armádu osvojilo také ministerstvo obrany. Martinu ale na rozdíl jiných Dukláků, majora Šebrleho a nadporučice Špotákové, povýšit nemůže, protože Martina je takzvanou občanskou zaměstnankyní. Tudíž nemá ani uniformu.

Maturita potřebuje reklamu.
Maturita potřebuje reklamu. | Foto: Jan Langer

Zpráva pro škarohlídy, co tak rádi kritizují reklamu na konzumaci sladkovodních ryb a vůbec všechny bohulibé propagační akce za peníze daňových poplatníků: Poláci se za 20 milionů zlotých (130 milionů korun) dočkali reklamní kampaně, která je má zbavit strachu z matematiky. To kvůli tomu, že se matematika vrací mezi povinné maturitní předměty.

To je pozoruhodný nápad. Státní peníze místo do učení matematiky investovat do televizní reklamy na matematiku. Průkopnická myšlenka si říká o širší uplatnění. Základy češtiny, aby si člověk mohl tu reklamu přečíst, budou asi potřeba vždycky, ale dál už studium může probíhat podle polského mustru, víceméně v libovolném předmětu.

2 zářezy naráz obohatily policejní statistiky v severočeské Bílině. Policie chytila zloděje při vloupání do rodinného domu, ve kterém byla ilegální pěstírna konopí (ta byla i motivem lupičů). Po pěstitelích zatím policie pátrá; pokud zloději zazpívají, nemuselo by to trvat až tak dlouho.

100 tisíc lidí na stadionu. Míč má LeBron James.
100 tisíc lidí na stadionu. Míč má LeBron James. | Foto: Jan Lipold

A ještě sport. V Dallasu padl světový rekord v počtu diváků na basketbalovém zápase, protože utkání hvězd NBA sledovalo 108 713 lidí. Do normální haly by se jich samozřejmě tolik nevešlo, ale All-Star Game se konala ve zbrusu novém svatostánku amerických fotbalistů Dallas Cowboys, a to jsou hned jiné parametry. Basketbalové hřiště se na dně arény ztrácelo jako pískoviště, jak se můžete přesvědčit na závěr tohoto časosběrného záznamu. 

Tohle je Amerika. My zase máme Martinu, co vyrůstala na rybníce.

 

Právě se děje

Další zprávy