Ivan Kytka | Komentáře
20. 4. 2006 12:00

Trable s mobilem a hvězdičkou ve smlouvě

Jistou dobu jsem měl veskrze rezervovaný vztah k mobilním telefonům. Například proto, že chtě nechtě připravují člověka o část soukromí.

A to i tehdy, či právě tehdy, když vyzváněcí tón z nějakého důvodu vytrvale ignoruje.

Připusťme, že utržené sluchátko umí dostat volaného čas od času do ošemetných situací. Někdy si například lámu hlavu nad tím, jak odpovědět na důležitý hovor, zastihne-li mě u mušle na pánském záchodku.

Dodnes jsem tenhle hlavolam nevyřešil, a tak je spousta situací, kdy mobilní telefon pro jistotu nepoužívám.

Nástrahy marketingové sítě internetu

Nicméně situace tomu chtěla, že jsem si před Velikonocemi pořizoval nový přístroj. A po čase chtěl změnit i svého britského operátora.

Zalistoval jsem na internetu a po pár minutách na mě blikal přístroj i s tarifem přesně podle mých představ. Telefon na splátky s šestiměsíčním odkladem, plus každý měsíc 200 minut hovorů do všech sítí a 100 textových zpráv zdarma.

"Zní to příliš pěkně, než aby to byla pravda," varovala mě část mého já, zatímco ta druhá hlasitě blahořečila světové počítačové síti.

Zpozorněl jsem, když hvězdičky v textu odkazovaly na nedohledatelné detaily kontraktu. Uklidnilo mě, že přístroj i tarif je možné do dvou týdnů hladce vrátit.

Kurýr doručil zásilku přesně podle kontraktu, přístroj fungoval bez závad, a tak zbývalo jen otevřít telefonní účet. Záležitost na pár minut. Překvapení přišlo až při jeho kontrole. Ještě před vytočením prvního čísla se na něm objevil hned dvojnásobek měsíční splátky.

Detail skrýval blikající banner

Zavolal jsem raději z pevné linky oddělení pro zákazníky a dostalo se mi elegantního vysvětlení: Prodávající firma mi polovinu splátek vrátí, pokud šestý, devátý a dvanáctý měsíc kontraktu zašlu na její adresu vyplněný předtištěný kupón. A přidám k němu měsíční výpis z účtu.

Právě tuto informaci prý obsahoval banner blikající během mého nákupu v jedné části počítačové obrazovky.

Opáčil jsem, že nejsem sběratelem kupónů a že je mi proti mysli dělit se s kýmkoliv o výpisy z mého účtu. A dodal, že blikající banner by bylo bývalo korektní opatřit hvězdičkami odkazujícími na zmíněné podrobnosti.

Prodavač si povzdechl, že marketing má ve firmě na starosti jiné oddělení. Účet s omluvou zrušil a přidal vlídný dodatek, že pro přístroj posílá kurýra.

Přemítám teď, s čím mě příště překvapí sofistikovaní a agresivní autoři marketingových kampaní. Jeden tip bych pro ně měl: přístroj, z kterého lze volat pohodlně i na pánském záchodku.

Ivan Kytka, [email protected]

 

Právě se děje

Další zprávy