Řešení rychlostí na dalnicích je řešení následků. To, že se nehoda stane, je způsobeno včasným nedáním směrových světel nebo nedodržováním odstupů. Nic z toho však kontrolováno není. Nehody se tak stávají stále, jen mají díky zpomalení menší následky. Pokud toto bylo cílem, gratuluji.
Naopak v obcích je to o rychlosti. Ovšem pokud si odbor dopravy v tamní obci vymyslí silnici širokou jako runway, je posléze strašně překvapený, že se zde nedodržují povolené rychlosti a tuto skutečnost řeší tím, že zde sníží rychlost na 30km/h a je znovu překvapený, že to stále nefunguje a tak zde opět za peníze daňových poplatníků umístí příčné prahy, je to politování hodné.
Proto navrhuji změnu, aby dotace na silniční stavby byly vázány na splnění posledních poznatků v oblasti zklidňování dopravy. A aby dálniční policie jezdila v civilních autech s kamerovým systémem a hříšníky natáčela. Systém, který z obrazu dokáže rozpoznat RZ a vygenerovat v příslušném úřadě předvolání, je již na našem trhu běžně k dostání. Instalace zařízení na měření odstupů a předávání hříšníků na příslušné úřady by také nebyl problémem. Vždyť to můžeme namontovat na mýtné brány poté, co zavedeme satelitní systém výběru mýtného a tyto brány budou nevyužité.
Ing. Roman Čejka, Benešov, stavební inženýr, stavbyvedoucí