Až třetinu potravin, respektive kalorií, které v nich jsou, vyhazujeme, odhaduje nová studie. Jak to funguje v praxi, můžeme demonstrovat na příkladu pečiva.
Vždy čerstvé! To je základ, ze kterého nesleví ani pekaři, ani zákazníci. Jenže se nakupuje hlavně v supermarketech, kam člověk nechodí dvakrát denně pro teplé rohlíky. Takže když už tam je, koupí toho "radši víc". A když to má být čerstvé, nebo alespoň jako čerstvé vypadat, musí se tomu přizpůsobit i výrobní technologie a přísun do regálů.
Výsledkem je, jak upozornil agrární publicista Petr Havel, "měkký chléb", který ale málo vydrží a ztvrdne dřív, než kdyby byl správně propečený. Podobné je to s různými houskami a bagetami, možná to znáte. Druhý den už nejsou k jídlu.
Takže se ze hříchu plýtvání zpovídáme i ve Zprávách o páté a slibujeme, že s tím za sebe zkusíme něco dělat.
Považujeme za nespravedlivé a navíc hrubě nesystémové, že známe jen dva z pirátů z D1 (Lacina - Trpišovský), kdežto piráti z A3, z tunelu San Bernardino na A13 a z dalmatské dálnice jsou a asi už zůstanou anonymní. To není fér, všem se má měřit stejně. Pokaždé a znova se, tak jako Butch Cassidy, ptáme: Co je to za lidi?!
Ministerstvo průmyslu představilo vizi, jak se vymanit ze závislosti na autech. Bohužel se týká ekonomiky, ne sociálních návyků a životního stylu obyvatelstva.
Za dva měsíce bude velké sčítání lidu, které zatím kromě statistického úřadu a pořádající společnosti Hewlett-Packard vzrušuje hlavně moravské separatisty (pasoucí po rubrice národnost) a rytíře Jedi (rubrika náboženská víra).
Sčítání tradičně plní nejen statistickou, ale i sociálně-kohezní roli, protože dělá z "lidí" jeden "lid", který se nechá (ano, v jednotném čísle je síla) sečíst dohromady. Tomu odpovídá i reklama, která občany k účasti na nadcházejícím statistickém rituálu motivuje a která je v podstatě stejná jako tahle, jen o 61 let novější.
Mezinárodní telekomunikační unie oznámila, že na světě jsou už víc jak dvě miliardy uživatelů internetu. My si myslíme, že je to spíš dobrá zpráva.