Jak neobyčejně dlouhá bude letošní předvolební kampaň. A jak může být pro všechny únavná.
Paroubkovo rozhodnutí nejet do Bruselu - přestože do voleb zbývá více než deset týdnů - mělo svou logiku.
Na výsledku v Ústeckém kraji mu osobně velice záleží. Pokud právě v tomto volebním kraji ČSSD prohraje, nutně a nenapravitelně to nalomí jeho autoritu.
A to i tehdy, pokud by sociální demokraté získali v celkovém součtu nejvyšší procento hlasů českých voličů.
Současný volební lídr ČSSD má na rozdíl od svých předchůdců dlouholetou zkušenost z regionální politiky. Možná si více než kterýkoliv z jeho rivalů uvědomuje, že - jak praví jedna z často citovaných britských pouček - každá politika je v podstatě lokální. Poučka, které si byl a zůstává dobře vědom také Václav Klaus.
V kontextu délky letošní české předvolební kampaně, či alespoň její mediální prezentace, vzniká ovšem také legitimní otázka, jakou roli v napínání politiků a veřejnosti na předvolební skřipec hrají média. A také novináři, kteří nestačí v zápalu pracovitosti rozlišit, kdy ještě přiměřeně plní veřejnou službu, a kdy už naopak veřejná služba plní spíše jejich osobní ambice.
Nebo naopak ti novináři, kteří neinformované zprostředkovávání povrchních a bezvýznamných politických sporů vydávají za svou pracovitost.#reklama
Autor pracuje jako redaktor BBC v Londýně.