reklama
 
 

Playboy se vrací k nahotě. Potěší frustrovaného bílého muže a to je začátek Trumpova konce

15. 2. 2017
V každém čísle patriotistický akt. Playmate na střeše Trump Tower. Pózující konzultantky Bílého domu. Rubrika Dress code: Bikiny v barvách vlajky unie. Exkluzivní reportáž o zpocených ocelářích. Investigace: Nahota v Ku-klux-klanu. A tak dále.

Když Američané zvolili Donalda Trumpa, jedni říkali, že Amerika už nikdy nebude jako dřív. Druzí naopak tvrdili, že jeden divný prezident s Amerikou ani nehne, uvidíte. Pravda je ve skutečnosti někde uprostřed. Tento týden ji oznámila ústřední instituce amerického bílého muže: časopis Playboy.

Po dvouletém a nanicovatém experimentu s oblečenou nahotou se Playboy od jara vrátí ke kořenům. Začne zase tisknout fotky nahých žen, modelka na obálce bude nahoře bez. Zato s čepicí Make Playboy Great Again! Možná.

Playboy, a s tím stál a padal jeho úspěch, byl vždycky pověstný čuchem na to, čeho si bílý muž žádá a jak mu to v balíčku s nápisem Libido naservírovat. Nová editoriální politika je tedy očividně odpovědí na Trumpovo volební vítězství. Notabene nad ženou!

Playboy pochopil, že ve volbách vyhrály nahotinky nad hidžábem (ano, před rokem byla v Playboyi modelka v šátku!), double whopper nad kaší z ovesných vloček, machismus nad feminismem.

Prezident a první dáma jsou dokonalým ztělesněním trendu.

A hlavně: psalo se tisíckrát, že volby rozhodl frustrovaný bílý muž. Kořeny jeho frustrace, není těžké se dovtípit, nespočívaly jen v zavřených fabrikách Rezavého pásu, pocitu ohrožení dominantního společenského postavení, natož v abstraktní globalizaci. Bílý muž byl hluboce frustrován i proto, že ho ve jménu falešné politické korektnosti opustil Playboy. Žena jako pouhý živočišný sexuální objekt se rozplynula pod nánosem zobrazovací taktiky, markýrovaných selfíček a podobných kravin, bez kterých se bílý muž obejde, nebo je vyloženě nesnáší. Diverzními akcemi zženštilých hipsterů pohrdá.

Probůh! Playboy byl přece vždycky časopisem úspěšného, a ne frustrovaného muže. Playboy je přece přímo jeho jméno - úspěšného muže, ne nějakého frustráta, to teda ani náhodou.

Po éře tápání a úpadku otevřelo Trumpovo vítězství šéfům ve vydavatelství oči. Okamžitě zareagovali, správně, a měli by být ještě radikálnější. V každém čísle patriotistický akt. Playmate na střeše Trump Tower. Pózující konzultantky Bílého domu. Rubrika Dress code: Bikiny v barvách vlajky unie. Exkluzivní reportáž o zpocených ocelářích. Investigace: Nahota v Ku-klux-klanu. A tak dále.

Podle dostupných informací bohužel relaunch Playboye zůstává v půli cesty, viz například ohlášený "esej na téma důležitost ženské sexuality a dvojího měřítka, které existuje mezi muži a ženami". Fakt chci vidět Donalda, jak to po večerech v Mar-a-Lago louská.

Zlověstně zahovořil Cooper Hefner, kreativní ředitel a syn otce-zakladatele: "Playboy bude vždy lifestylovou značkou zaměřenou na mužské zájmy, ale stejně jako se vyvíjí genderové role ve společnosti, vyvíjíme se i my." Mužské zájmy, ještě lépe mužské národní zájmy, beru. Ale co genderové role, natož ve vývoji? Že se radši nekousl do jazyka. To mu může rovnou jít dělat šéfredaktora Dienstbier!

Jakkoli je staronová koncepce Playboye stále příliš poplatná pseudo-módním trendům minulosti, podaří se cílovou skupinu oslovit v dostatečné míře. Frustrovaný bílý muž se znovu stane úspěšným bílým mužem, a z těch nejúspěšnějších budou playboyové. Náklad i kliky půjdou nahoru. Make White Man Great Again.

Efekt změny bude dvojsečný. Úspěšný bílý muž nebude mít proč v listopadu 2020 volit Trumpa, ve kterém nahlédne spíš samčího konkurenta než osvoboditele od frustrací. Úspěšný, saturovaný bílý muž naopak podvědomě zatouží po změně: v Playboyi i v Bílém domě. Pictorial s první dámou v předvolebním čísle už situaci nezachrání. Trump prohraje a do Playboye znovu proniknou veganské roztleskávačky a elektrokola. Svět se přece otáčí okolo sexu.

autor: Jan Lipold

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama