reklama
 

Vánoční přání redakce čtenářům Aktuálně.cz

22. 12. 2016 12:44

Dovolte, abychom vám popřáli klidné a radostné Vánoce. Abyste si odpočinuli a bylo vám dobře ve společnosti lidí, které máte rádi.

Foto: Thinkstock

Vážené a milé čtenářky, vážení a milí čtenáři,

budete se mnou zřejmě souhlasit, že Vánoce včetně doby adventní, která jim předchází, jsou výzva. Ve dvou významech tohoto poslední dobou možná v češtině nadužívaného slova.

Jsou apelem na nás, abychom se zklidnili, abychom zpomalili, abychom odhlédli od shonu všedního dne a pohlédli do svého nitra. Abychom se zastavili a věnovali čas těm nejbližším.

A je to zároveň výzva ve smyslu potíže. Jak toho všeho docílit, když všude blikají světla a svítí neony, reklamy nás ženou do obchodů, zaměstnavatel do bláznivého finiše splnění ročních plánů?

Je možná nejuspokojivější odpovědí, že nám přece nikdo nesliboval, že by advent a Vánoce měly být snadné, snadnější než zbytek roku. Zpravidla je tomu dokonce naopak.

Rok 2016 byl výzvou i pro nás, kteří pro vás chystáme Aktuálně.cz.

Dění především ve světě za našimi hranicemi drželo třetí rok po sobě zběsilé tempo. Informovat vás o něm vždy aktuálně a zároveň tak, abyste se v něm byli schopni orientovat a porozumět mu, nebylo snadné.

Čelíme navíc jako novináři čím dál nepřehlédnutelnější společnosti těch zdrojů a původců informací v prostředí internetu, kteří si zakládají na jejich neověřování. Navzdory pozornosti, jíž se jim dostává, stojíme si v Aktuálně.cz za tím, že dodržujeme základní pravidla novinářské práce: ověřujeme informace z více zdrojů, poskytujeme prostor pro vyjádření lidem naší zprávou dotčeným, odlišujeme zprávu od komentáře.

Může to mít za následek, že s autory a šiřiteli, kteří se ověřováním nezdržují, v té které situaci a chvíli prohrajeme. Osobně však věřím, že naše případná prohra je krátkodobá a jejich triumf dočasný.

Jako médium se pohybujeme na trhu ovlivňovaném čím dál víc konkurencí Googlu a Facebooku. Před koncem roku přišla z Velké Británie zpráva, že do roku 2020 poputuje do těchto dvou firem 71 procent peněz plynoucích z online reklamy. S ohledem na to, že obě firmy v zásadě jen zobrazují obsah vyrobený někým jiným, je poměr, kdy na média vytvářející zpravodajství zbývá jen zhruba čtvrtina peněz, prekérní.

Je z obojího zřejmé, že výzvy pro nás s rokem 2016 nekončí.

Milé čtenářky, milí čtenáři,

dovolte mi, abych vám za všechny kolegy, kteří pro vás Aktuálně.cz vyrábějí, popřál klidné a radostné Vánoce. Abyste si odpočinuli a bylo vám dobře ve společnosti lidí, které máte rádi. Abyste onu v úvodu zmíněnou vánoční výzvu přijali a zvládli k vlastní spokojenosti.

Vkročte šťastně do roku 2017. A zůstaňte v jeho průběhu s námi. Uděláme maximum pro to, abyste jako naši čtenáři, jichž rok od roku přibývá, mohli počítat s tím, že na Aktuálně.cz dál platí pravidla, jimiž se dobrá novinařina z dobrých důvodů historicky řídí.

Pavel Tomášek, šéfredaktor Aktuálně.cz

autor: Pavel Tomášek

reklama
reklama
reklama