Jan Lipold Jan Lipold | Názory
16. 9. 2013 16:55

Úpadek ODS a Slavie, Felix Slováček má v televizi plot

Zprávy o páté: Správný politik, to je Antonio Banderas v reklamě na Martini
Bárka se potápí.
Bárka se potápí. | Foto: Reuters

* Zprávy o páté jsou občasná rubrika, ve které aktuálně účtujeme s politikou a politiky

Vidíme jistou podobnost mezi úpadky ODS a SK Slavie Praha. Oba trvají už nějaký ten pátek. Oběma předcházela sláva, kterou šéfové úspěšně prošustrovali. Oba kluby se pyšní bohatou tradicí (22, resp. 121 let), čímž se snaží navodit dojem, že bez nich to nepůjde. Oba by nutně potřebovaly nějaké posily, ale do žádného z nich se teď logicky nikdo nehrne. Nejsou lidi. Věrné jádro fanoušků ale zůstává.

Rozdíl je v tom, že ODS ve své volební kampani dovedně maskuje, že se jedná o ODS. Kdežto ve fotbalové lize jsou takové mimikry jen obtížně proveditelné, ani puntíkaté dresy by to nevytrhly.

„Přejeme si, aby se vláda, která nastoupí, netvářila jako nejmoudřejší z nejmoudřejších," pravil v pondělí odborářský boss Josef Středula a rovnou šel příkladem. Odbory si příštímu oranžovému Ježíškovi napsaly o nový Temelín, 50 tisíc bytů a spoustu dalších dárků, ale neporadily mu, kde na ně má vzít.

Ale že by se, když pod stromečkem nebude všechno, co chtěly, na něj hněvaly, vážně nečekáme - vždyť v dresu příští vlády už kopou tři poslední předsedové odborářské centrály: Falbr, Štěch a Zavadil.

Zatímco Česká televize piluje pravidla předvolebního vysílání a veřejnoprávní vyváženosti, členka dohlížející televizní rady Dana Eklová, známá jako hlasatelka post-normalizační Bobovize, kandiduje za ODS. To se snad může stát jen u nás.

Táňu Fischerovou vloni kvůli prezidentským volbám nepustili do adventních koncertů, takže předem varujeme: pokud budou platit stejná pravidla jako minule, rozlučte se s asi třemi čtvrtinami jakýchkoli zábavních pořadů, protože Felix Slováček (SPOZ - Liberecký kraj) a Daniel Hůlka (SPOZ - Královéhradecký kraj) budou ve volební kampani zakázáni. Tak jen, abyste věděli, kdo vám zkazil pohodový večer před obrazovkou vaší, tedy České televize.

Jiřina Bohdalová se nadále vysílat smí, 365 dní v roce.

Bavorský premiér drtivě vyhrál volby poté, co slíbil, že cizinci budou na místních dálnicích platit mýto. Zíráme: jak je možné, že s něčím takovým ani 24 hodin poté nepřišel žádný český politik?! Copak nevidí, co v kampani funguje? Zkasírujeme cizáky! Tomio Okamuro, zvedněte to.

Bez nápovědy bychom řekli, že takový nápad vypadá docela socialisticky a nepochází z pravicové kuchyně svobod a rovných příležitostí - ale chyba lávky, Horst Seehofer je povoláním křesťanský konzervativec. Tak to vidíte.

V Německu za dálnice neplatí osobní auta nic, ale de facto na ně motoristé přispívají o něco dražším (více zdaněným) benzínem. Kdyby se - ale zatím to nevypadá moc pravděpodobně - Seehoferův nápad uskutečnil, nastane samozřejmě kardinální otázka: jak se pozná cizinec od našince? Podle registrační značky na autě, pochopitelně. Takže nepochybujeme, že na Rozvadově a jinde vyrostou prosperující půjčovny německých espézetek.

Omluvte sníženou technickou kvalitu snímku. Zdroj: ČSSD na Twitteru.
Omluvte sníženou technickou kvalitu snímku. Zdroj: ČSSD na Twitteru. | Foto: Jan Lipold

Pozorujíce počínající billboardobraní, uvědomili jsme si, že letos frčí rozhalenky. Tenhle look, domníváme se, zakotvili v politice zemanovci, teď s ním pracují i sobotkovci, haškovci a zaorálkovci (viz foto). O košilích babišovců ani nemluvě. Kdo si vezme kravatu, vypadá jako poslanec, a je tím pádem vyřízený, usoudili imagologové. Správný politik, to je podle nich Antonio Banderas v reklamě na Martini. A tady vidíme první krok. Stranou.

 

Právě se děje

Další zprávy