Čím dál víc u nás vyvolávají pozornost muslimové. Poutají zájem politiků i médií. Založena byla iniciativa Islám v ČR nechceme. Muslimové = strach. Lidé je často, snadno a hloupě zaměňují za „islamisty“. To slovo u nás neoznačuje vyznavače islámu, tedy muslima, ale teroristu, který se, zcela mylně, ohání islámem. Odtud vznikla jakási šílená zkratka: muslim = islamista = ohrožení života = ohrožení Česka.
Do toho nás čekají podzimní volby, v nichž se do krámu nejvíc hodí to, co by mohlo vyvolat obavy občanstva. Jakmile je k dispozici strach, je potřeba ho pořádně, pravidelně živit a pak se populárně stavět proti jeho údajným „původcům“. Zanedlouho, 17. září, navíc uplyne deset let od registrace českých muslimů a jejich náboženské obce. Jakmile lhůta skončí, mohou muslimové u nás žádat o vyšší stupeň registrace.
Pokud by toho dosáhli, mohli by chtít, aby byl ve školách vyučován islám podobně jako křesťanství, mohli by si budovat islámské školy, legalizovat muslimské sňatky atd. Na to právě reaguje sdružení Islám v ČR nechceme, jež tvrdí: „Islám je skutečnou hrozbou pro naši zemi. Hrozbou, která hrozí při svém rozšíření převálcovat život, jaký známe a chceme.“ Sdružení sesbíralo již 22 tisíc podpisů vystrašených občanů.
Velké lidové pohoršení vyvolal o české zákony opřený názor ombudsmanky Anny Šabatové, že zákaz muslimského závoje, který zahaluje vlasy a krk, hidžábu, byl pro dvě muslimské studentky střední zdravotnické školy diskriminační.
Obavy vzbudil též projekt Muslimové očima českých školáků. Ještě letos v lednu ho podpořil bývalý ministr školství Dalibor Štys. Projekt pro střední školy byl samozřejmě dobrovolný. Než se stačil rozjet, sociálními demokraty obhospodařované ministerstvo školství akci zrušilo. Důvod? Stížnosti rodičů. Kluci a holky zřejmě chodí domů a křičí: „Mami, já se bojím muslimů. Pomoooc!“ Ministr Marcel Chládek (ČSSD) pravil: „Tak jak se připravovala ta realizace, i z důvodů obav jednotlivých rodičů, tak odborníci na danou problematiku doporučili spíše tuto záštitu odejmout.“ A šmytec.
Podivné: rodiče (někteří, samozřejmě ne všichni, tak daleko ještě nejsme) a ministr školství Chládek (kandiduje do Senátu, nemůže nic riskovat) mají strach z toho, že by se studenti hlouběji seznámili s islámem. Zdá se tedy, že i vědět je v této oblasti riskantní! To je postoj postavený na hlavu. Neevropský. Neinteligentní.
Profesor Fiala: Multi kulti nás ohrožuje!
Téma šátků populisticky zvedl také předseda občanských demokratů Petr Fiala na nedávném kongresu modré strany: „Je opravdu naší hlavní starostí právo někoho nosit na hlavě šátek, který je znamením kultury, která nás ohrožuje?“ – Nikdo se pana profesora na kongresu zdecimované ódeesky zřejmě nezeptal, jak ta kultura ohrožuje nás, Českou republiku.
V Teplicích, kde vládne primátor Jaroslav Kubera (ODS), chystají vyhlášku, která zakáže zahalování tváře na veřejnosti, muslimský nikáb. Do teplických lázní jezdí hodně arabských hostů, letos již přijelo rekordních 1800 klientů. Létají se k nám léčit a arabské ženy se často zahalují. Tepličany zřejmě Arabky v šátcích děsí k smrti, takže místní politici „musejí jednat“. Zahalování asi za několik měsíců zakážou vyhláškou. Až jim ji ministerstvo vnitra zruší, tak, očekává Kubera, místní zastupitelé neposlechnou a poženou to dál, až k Ústavnímu soudu.
Ještě dál jde senátor Jaroslav Doubrava (Severočeši, dříve KSČM): „Šátky na hlavách žákyň? Těmi to začíná a podřezáváním krků nevěřících psů to končí! Nevidím jediný důvod, proč by to tak mělo být."
Vpravdě neskutečný postoj zaujala místostarostka Prahy 8 Vladimíra Ludková (ODS). Nesouhlasí, aby Libeň pronajala malý pozemek muslimské obci, která by si na něm zřídila neveřejný hřbitov pro vyznavače islámu. Paní Ludková napsala: „Nechci, aby Praha 8 byla tím samým, co je ve Francii Marseille, kde se do některých čtvrtí bojí vstoupit i hlídky policie. Náš kulturně-historický okruh má křesťansko-židovské základy. Jsem přesvědčena, že několikatisíciletý vývoj naší kultury nelze, v zájmu těžko uchopitelné multikulturality, zahodit a říct každému: Jsi tu vítán.“
Ještě dál jde senátor Jaroslav Doubrava (Severočeši, dříve KSČM): „Šátky na hlavách žákyň? Těmi to začíná a podřezáváním krků nevěřících psů to končí! Nevidím jediný důvod, proč by to tak mělo být. A pokud ano, pak až poté, kdy v islámských zemích budou postaveny křesťanské kostely a uznávána tato víra, přestanou být vražděny ženy jen proto, že se nechtějí podvolit rodičům a provdají se za toho, koho si vyberou samy. Je normální, že ukamenují těhotnou ženu a toto vraždění začne její otec? Je normální, že ukamenují dívku poté, kdy ji banda gaunerů znásilní?! Takových případů by bylo možné jmenovat celou řadu.“
A ještě místopředsedkyně ANO Jaroslava Jermanová v reakci na Annu Šabatovou: "Jsem přesvědčena, že náš zákon multikulturalismus nezná a neumí se s ním vypořádat tak, aby neporušil náš národní zájem." Drsné. JIné kultury tedy nemají práva? A ještě jednou Jermanová: "Můj dům, můj hrad. Ještě stále to u nás platí. Zatím. Nastavme tedy pravidla. Nejen ve vztahu k Islámu. Abychom za pár let nezůstali stát venku před rodným domem a nemuseli strkat nohu mezi dveře." Zlí muslimové nás vystrčí před dům! Vyženou z vlasti. Nebýt předvolební kampaň, tak je to diagnóza. Kamapaň sama je diagnóza.
Bezvěrci lkají, že nám berou křesťanství
Nemá smysl pokračovat. Česká muslimofobie je neobyčejně zavilá. Ohání se evropskou křesťanskou tradicí, kterou nám prý muslimové „chtějí vzít“. Zaměňuje teroristy s muslimy. Vyčítá muslimským zemím, že pronásledují křesťany. Poukazuje na to, že se bojovníci Islámského státu zhusta rekrutují z občanů západních zemí, třeba z Velké Británie.
Oblíbený euro-argument proti muslimům zní: evropský multikulturalismus selhal, obrátil se proti nám. Viz slova předsedy ODS Fialy: „Po zkušenostech, které mají s integrací muslimských obyvatel jiné země Evropské unie, tak jsem fakt hodně opatrný. Ukazuje se, že řada dobře myšlených multikulturních koncepcí úplně selhala. Myslím, že bychom neměli opakovat chyby a jít touhle cestou.“
Ze všech těch varování a obav by jeden málem nabyl dojmu, že jsme skutečně ohroženi. Že už to v Česku „islamisté“ (pro české strašpytle splývající s muslimy) berou do rukou, že už nás podřezávají, našim ženám nasazují černé pytle na hlavy. Marně říká Mohamed Abbas, znalec islámu z české Muslimské unie, že „islám nedovoluje, aby člověk dělal atentáty. Islám zakazuje vraždy, zabít člověka. Korán říká, že když někdo zabije jeden život, tak jako kdyby zabil lidstvo.“
Nejsme ani Francie, ani Velká Británie. Máme velmi přísné imigrační zákony, uprchlíků přijímáme jen velmi málo. A k tomu „strašně nebezpečnému vyznání“, k islámu, se u nás při sčítání lidu přihlásilo celkem 3358 muslimů. Dodejme, že pro přiznání vyšších práv muslimské obci by bylo třeba jedno promile obyvatelstva, tedy více než deset tisíc lidí. Ty Ústředí muslimských obcí podle dostupných informací ani nemá.
Islám je bubák na strašení dětí. V Česku uměle nafouknutý problém. Nemáme zde žádné masivní, zlé zkušenosti s muslimy. (Naprostá většina z nás nemá ostatně na vlastní kůži prakticky žádné.) Češi jsou národ silně ateistický. Obavy, že jim muslim „vezme víru“, jsou směšné. Tu jim s jejich plným souhlasem bere konzum, spotřebák. Naše ústava zaručuje svobodu vyznání. Je to jedna ze základních svobod. Potlačovat ji nějakými školními řády či vyhláškami znamená odmítat svobodu.
Argumenty typu „oni pronásledují křesťany“ jsou absurdní: my s tím přece nesouhlasíme! My jsme proti pronásledování křesťanů. Proti pronásledování věřících za víru. Tak snad proboha nezačneme sami pronásledovat muslimy. Pak bychom se skutečně vzdali své západní kultury.