Jana Mihovičová | Komentáře
18. 3. 2006 10:04

Policejní prevence za všechny prachy

Mám tak trochu nemoc z povolání. Pořád se dívám, kde je jaká reklama. A v duchu ji hodnotím.

Tentokrát mi padla do oka opravdová lahůdka: letáček Police České republiky, který má teenagery přesvědčit, aby nebrali drogy. Když jsem tohle malé dílko uviděla, nejdřív jsem se pět minut smála, protože i Strážná věž má lepší přesvědčovací a výtvarnou úroveň, ale pak mi ukápla slza. Zase další nesmysl, na který jsem přispěla  ze svých daní. 

Tenhle kus papíru úplně ignoruje cílovou skupinu, pro kterou je určen. Podíval se někdy někdo z lidí, kteří podobné materiály připravují,  jak vypadá průměrný český teenager? Jak mluví, co si oblíká, jak vypadá grafická úprava časopisů,  které čte, jak vypadají internetové stránky nebo klipy, které sjíždí a taky, co všechno ví o drogách?

Prevence je rozhodně dobrá věc, ale ne v této podobě. Letáček s takovou výtvarnou a argumentační úrovní nemá potenciál přesvědčit ani teenagera po lobotomii.

Navíc je na letáku jasný odkaz, že další informace jsou k nalezení na www.mvcr.cz. Tak jsem se připojila. A co jsem našla? Nějaké další rady, jak se zachovat, když mi někdo bude nabízet drogy? Nic takového. Jen přední stranu letáčku a  zadní stranu letáčku. Tak se taky mrkněte, na co přispíváte! A pak sedněte a začněte nadšeně vyplňovat daňové přiznání! Termín odevzdání se neúprosně blíží!

Autorka pracuje jako kreativní ředitelka v agentuře Ogilvy

Přední stranu letáčku NAJDETE ZDE
Zadní stranu letáčku NAJDETE ZDE

Pro ty, co nemají chuť proklikávat,  alespoň výřez výtvarně nejpovedenější části díla

Foto: www.mvcr.cz

 

Právě se děje

Další zprávy