Nejsilnější emoce, ale i nejvíce příspěvků, vyvolávají na Aktuálně.cz pravidelně čtenářské diskuse o problematice soužití majority a menšiny Romů.
Také z dosavadních diskusí čtenářů v debatách k výročí 17. listopadu 1989 vyplývá, že neřešení problematiky soužití majority s menšinou Romů čtenáři považují po dvaceti letech demokracie za jeden z největších společenských problémů.
Několik stovek diskusních příspěvků vyvolala například série reportáží Aktuálně.cz, ohlížející se po dvou letech po dopadech soudního verdiktu ze Štrasburku, který upozornil na segregaci Romů v českých školách.
- Česko vzdoruje soudu ve Štrasburku, segregace Romů trvá
- Škola mu pokazila život. Dostal 4000 eur, je bez práce
- Fotostory: Romové na českých školách. Kde je integrace?
Moderátoři diskusí Aktuálně.cz i v tomto případě museli mazat záplavu rasistických a nenávistných textů čtenářů.
Ukázalo se, že diskutující obvykle vycházejí ze svých negativních zkušeností z kontaktu s Romy či z kriminality páchané některými příslušníky minority Romů.
V diskusích se objevují též některé texty, které obviňují ostatní diskutující z rasismu. "Mrzí mě, že je zde tolik komentářů rasistického čecháčkovského rázu. Utvrzuje mě to v názoru, že opravdová přímá vláda lidu by vedla k výraznému zhoršení možnosti žít v Čechách jako zemi stojící na pevných a dobrých hodnotách. Být Romkou je mi tady z toho asi smutno - chci říct, že ale ne všichni jsou takoví," napsal například diskutující vystupující pod přezdívkou Zzzzz. Takové texty obvykle vyvolávají bouřlivou reakci ostatních čtenářů.
Někteří ze čtenářů se pak snaží o odstraňování předsudků či upozorňují na to, že jsou Romové často "házeni do jednoho pytle", což některým z nich znesnadňuje život.
Diskuse se stočila také k tématu vzdělávání Romů. Řada čtenářů považuje právě vzdělávání za jeden z klíčových bodů k řešení vysoké nezaměstnanosti a kriminality v romské komunitě.
Někteří ze čtenářů například připouštějí, že nechtějí posílat děti do škol s Romy a někteří diskutující mají pochyby o tom, zda situaci může změnit zrušení zvláštních škol.