Vážení čtenáři,
dovolte mi, abych vás po čase znovu pozdravil a představil vám novou podobu našeho webu, kterou jsme pro vás v minulých měsících připravili. Drží si tradiční strukturu, mění se ale grafika a přibývají některé nové prvky. Pevně věřím, že poté, co si nové Aktuálně "osaháte", přijdete mu na chuť a oceníte změny, které nabízí.
K systematické úpravě stávajícího webu jsme nepřistoupili náhodou. Od poslední změny Aktuálně.cz uběhly tři roky, řada grafických i reklamních prvků zastarala, nahromadily se redakční i čtenářské připomínky. Proto bylo potřeba zapracovat na systémové změně.
Nový web nám umožní daleko pohotověji reagovat na rychlé, mimořádné zprávy a vedle nich výrazněji zobrazit unikátní autorský obsah, který pro vás vytváříme. Jako šéfredaktor Aktuálně.cz jsem zároveň rád, že máme za sebou i interní diskusi o značce našeho webu, že jeho nezaměnitelné "áčko" získává jasnější definici, barvu a také komunikační strategii od agentury VCCP.
Kampaň nového Aktuálně.cz, kterou spouštíme příští týden, stojí na hře s titulky a heslu: "Věci tak, jak jsou". Slogan může na první pohled působit banálně, v dnešní době plné dezinformací, z kontextu vytržených výkřiků a titulků ale nabývá na důležitosti.
Chceme, aby Aktuálně.cz bylo pro vás nadále bezpečným přístavem v moři nejistot, emocí a mediálních výkřiků. Sebevědomým zpravodajským webem, který proseje smršť informací kolem vás, vybere z nich ty nejpodstatnější, kvalitně je zpracuje a tím zabrání šíření poplašných "polopravd" a dezinformací.
O tom, že nás považujete za zdroj kvalitních informací, svědčí váš rostoucí zájem. Aktuálně.cz zaznamenalo v roce 2019 rekordní čtenost, která útočí na hranici 3,5 milionu reálných uživatelů měsíčně. V květnu jich bylo 3,8 milionu, v srpnu přes 3,7 milionu, což jsou v dosavadní historii našeho webu mimořádná čísla, na která jsme náležitě hrdí.
Také proto jsme letos redakci posilovali. Do rubriky Názory přišli Josef Greš a David Klimeš, domácí tým doplní od října investigativní novinář Lukáš Valášek. Spustili jsme pro vás Chytré Česko, chystáme speciál o mladé generaci Z, zajímavé materiály k 30. výročí sametové revoluce i řadu dalších unikátních projektů.
Děkujeme vám za dosavadní přízeň, nebereme ji samozřejmě a uděláme všechno pro to, abychom si ji udrželi. A abychom zároveň oslovili další čtenáře, hledající aktuální a kvalitní obsah. Tedy "věci tak, jak jsou".
VIDEO: Loňský promospot Aktuálně.cz.